zondag 11 december 2011

Winterfavorieten

Wat schrijf je zoal als eerste blogpost ooit. Mij leek het een goed idee maar meteen (letterlijk) kleur te bekennen en jullie mijn favoriete (winter) producten te tonen. Spulletjes die ik niet voor de wereld verborgen kan houden. Laat dit dan ook een van de redenen zijn dat ik deze blog begonnen ben. Ik ben een babbelkous, en sommige dingen moet ik gewoon vertellen! Hier gaan we dus, een mix van nieuwere producten, maar vooral enkele make-up items die al sinds mensenheugnis bovenaan mijn stash liggen.
psst... Klik op de foto om te vergroten.

Nieuwsgierig?


Laura Mercier Tinted moisturizer spf 20 . illuminating in de kleur Bare Radiance (€ 46)

Dit goedje is ‘high end heaven’. Met grote onzekerheid heb ik hier een flinke duit voor neergelegd, maar ik heb er nog geen dag spijt van gehad. Een prachtige kleur, die mijn teint mooi doet oplichten en tegelijkertijd mijn met roodheid geplaagde huid egaliseert. Meestal gebruik ik hem als basis onder mijn foundation, maar in het weekend durf ik ook de deur uit met enkel de tinted moisturizer en een wolkje van het volgende product.

MAC Mineralize skinfinisch natural in Medium plus (€28)

Heerlijk mineraal poeder met een lichte dekking dat de huid gezond glanzend achterlaat. Ik gebruik het lichtjes met een grote poederkwast om mijn foundation te setten of breng het stevig aan met een kabuki kwast voor meer dekking.

Laura Mercier second skin cheek colour in Fresh Ginger (€25)

Heerlijk zachte subtiele blush die een gezonde boswandeling-blos op de wangen tovert. In de pan ziet het er niet spectaculair uit, maar op mijn bleke winterwangetjes doet het echt wonderen. De subtiele gouden shimmer zorgt voor de oh zo gewenste ‘glow’. En de peachy-bruine kleur doet me denken aan een knisperend haardvuur. Kan je meer winterse gezelligheid verwachten van een blush?

Chanel Illusion d’ombre in nr.86 Ebloui (€28,50)

De structuur van deze nieuwe mousse oogschaduw van Chanel is een droom. Bij de aanraking voelt het als een mousse, maar het moment dat je de schaduw begint te blenden verandert het in een crème-achtige poeder.
Daarnaast is de kleur absoluut prachtig. Een roestbruine, bijna cranberry basis met een heel subtiele groene en roze glitter. Ik ben verliefd! Als je deze nog ergens op de kop kan tikken, aarzel dan geen seconde!

Mac oogschaduw in Club en Style snob (€16)

Natuurlijk heb ik een heftige liefdesverhouding met al mijn mac oogschaduw, maar voor deze twee neemt de liefde toch ongezonde proporties aan.
Style Snob is helaas een LE uit de starflashcollectie (2009 kan dat?) en ik bid dat deze snel nog eens verkrijgbaar zullen zijn. Ik vrees de dag dat de pan zichtbaar wordt van mijn perfecte taupe kleur. Als iemand een goede dupe kent, laat het zeker weten!
Club zit in het vaste assortiment en is een bijzondere bruin-groene duochrome. Op zichzelf overdag perfect voor een workproof look waarbij het bruin overheerst. Maar met een donkere basis komt het mooie groen helemaal tot zijn recht

The body shop Liquid eyeliner in nr. 3 Taupe. (exacte prijs weet ik niet meer, maar rond de €10)

Op de dagen dat ik echt geen tijd heb voor een uitgebreide oogmake-up trek ik een dikke lijn van deze taupe-heerlijkheid, flink wat mascara, en de dag kan beginnen! Meer moet dat soms niet zijn.

Mac lipstick in Vivaglam V (lustre) en Plumful (lustre) (€18)

Vivaglam V is al jarenlang mijn lippenstift liefde! Ik heb er altijd 1 in mijn handtas en 1 in mijn make-up kast. Subtiel, ‘my lips but better’ en gesofisticeerd.  En hoewel niets deze lippenstift kan vervangen bedrieg ik hem tegenwoordig af en toe met Plumful. Bessenpaars en helemaal mee met de wintertrends. Daarnaast vervullen beide lipsticks mijn verslaving aan vanillegeur.

The body shop Shea whip body lotion (exacte prijs weet ik niet meer, maar rond de €12)

De heerlijke geur van Shea boter in een romige crème. Dit is echt een dessert voor de huid. En hoewel ik soms véél te lazy ben met het besmeren van de beentjes is het sinds ik deze body whip in huis heb toch al meer een plezier dan een taak! 

Nog eens alles op een rijtje. Van links naar rechts: tinted moisturizer, blush Fresh Ginger, Ebloui, Club, Style Snob, Eyeliner in Taupe, Viva Glam V, Plumful.
Wat zijn jullie winterse must-haves? 

Liefs,

D.B.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten