zondag 18 december 2011

Liefde in een flesje: Diptyque Do Son

Wat, oh wat staat er bovenaan mijn wishlist voor de kerstdagen? Het is een flesje van het overheerlijke Eau de Toilette Do Son van Diptyque. Ik ben niet zomaar verliefd, nee, ik ben head over heels en gewoonweg verslaafd aan deze geur!

Bron: www.diptyqueparis.fr


Op een druilerige herfstdag liep ik wat te windowshoppen in de Antwerpse Schuttershofstraat toen ik op het schattige boetiekje Necessities botste. Een piepklein winkeltje vol parfums, geurkaarsen en antiek aandoende prullaria. Eenmaal binnen werd ik uitgebreid en vriendelijk geholpen door de verkoopster die werkelijk elke noot van ieder parfum vanbuiten kende en me zonder veel omwegen rechtstreeks naar mijn nieuwe liefde leidde. Hallo Diptyque Do Son!

Topnoten
Afrikaanse Oranjebloesem, Roos

Hartnoot
Tuberoos (uit de jasmijnfamilie) 

Basisnoot
Benzoë, Iris, Musk

Als je, net als ik, houdt van oranjebloesem en jasmijn dan is dit absoluut een geur voor jou. Zoet, maar delicaat en sensueel. Een geur die je letterlijk in vervoering brengt en prachtig versmelt met de warmte van de huid zonder overweldigend te zijn. Hoewel dit een echt vrouwelijk parfum en sexy eau de toilette is vind ik het toch geschikt voor overdag dankzij de meer neutraliserende en groene geur van roos en iris. 

Doordat de geur als een deken rond je komt te liggen vind ik het een optimaal winterparfum dat me onmiddellijk naar oorden van duizend-en-één-nacht vervoerd. 
Helaas heb ik nog maar een bodempje over in de staaltjes die ik meekreeg. Ik zal dus een hele lieve brief naar de kerstman moeten sturen, want een flesje van 50ml kost 60 euro. Wat ik nog een redelijke prijs vind voor een kwaliteits Eau de Toilette. Zelfs als de kerstman me dit jaar vergeet, vermoed ik dat dit flesje snel op mijn toilettafel te vinden zal zijn. 

Wat staat er bovenaan jullie wishlist?

Liefs,
D.B.



2 opmerkingen:

  1. Ooh, deze geur van Diptyque heb ik nog niet geroken. :)
    Klinkt alvast goed!

    Op mijn wishlist staat een zwarte tas van Balenciaga!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker proberen! Welke tas heb je op het oog?

    BeantwoordenVerwijderen